Bankstel besteld op 7 januari 2023 en 50% aanbetaald.
20 juni 2024. Bankstel opgehaald.
Een 3 en 4 zits. Uit de verpakking gehaald en direct gefotografeerd ivm mogelijke vervoersschade.
Poten bekrast maar met zwarte stift bijgewerkt, vilt er onder aangebracht.
Bij het neerzetten op de juiste plaats in onze woonkamer viel direct op dat de rugleuning het rechterdeel van de vierzits scheef afloopt. We hebben het er samen over gehad en vonden zelfs na een paar dagen allebei nog steeds dat het bankstel(deel) niet is zoals we deze besteld hadden. Wij hebben toen het volgende bericht naar de Klantenservice van Seats and Sofas gestuurd via het online formulier. Ook hebben wij een paar foto’s meegestuurd met het bericht. Er komt geen kopie in je e-mail dus bij benadering:
Wij hebben op 24 juni een 4 en 3 zits bankstel Casanova gekocht waar we 5 maanden op hebben gewacht. Nadat we deze hebben opgehaald en thuis hebben geïnstalleerd bleek dat van het rechterdeel van de 4 zits, die uit 3 delen bestaat, de rug schuin afloopt.
We hebben de delen goed aan elkaar geschakeld, de poten staan op de grond. We hebben de bank en de ondergrond gemeten en op de foto’s is goed te zien wat de verloop is. Hoe gaan we dit oplossen?
Het antwoord van Seats and Sofas hoofdkantoor:
Geachte heer/mevrouw van Uffelen,
We hebben uw service melding in goede orde ontvangen.
Wat vervelend dat uw aangekochte meubel niet aan uw verwachtingen voldoet!
We hebben de foto’s en de klacht beoordeeld en zijn tot de conclusie gekomen dat uw zitmeubel inherent is aan het showmodel. Dit houdt in dat uw model hetzelfde heeft als het showmodel. De mogelijke niet gelijk lopende lijnen hebben er mee te maken dat uw zitmeubel uit losse elementen bestaat, en dat sommige lijnen mogelijk niet overeen kunnen lopen. Dit valt binnen de marges en valt niet te claimen bij de leverancier.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, kunt u het filiaal Apeldoorn bereiken op 055-7500430.
U kunt op deze e-mail helaas niet antwoorden. Wilt u naar aanleiding van deze e-mail contact opnemen, verwijzen wij u naar het filiaal van aankoop.
Meer informatie : www.seatsandsofas.nl
Met vriendelijke groet,
Seats and Sofas B.V.
Afdeling service
www.seatsandsofas.nl
Conradstraat 8, 3364AC Sliedrecht
Ok, we hebben even onderstreept waar we verbaasd over waren. Dit lijkt op een standaard knip- en plak e-mail. Het bankstel deel is zeker niet als het showmodel en over welke marges gaat het hier? Waar vind ik dat? Waarom wist ik dat niet vooraf? Staat dat in de Algemene Voorwaarden? Die wij overigens bij of vooraf aankoop niet hebben ontvangen?
Om aan te tonen dat ons meubel niet inherent is aan het showmodel ben ik met een waterpas van 1,2 meter de winkel in gelopen en heb het meubel met waterpas opgemeten en gefotografeerd. Kaarsrecht. Meubel en vloer in de showroom prima. Thuis niet prima maar centimeters verval.
Bij Seats and Sofas Apeldoorn:
Bij ons thuis:
Het hoofdkantoor verwees in de e-mail naar het filiaal van aankoop. Dus daar is op 10 juli een e-mail naar toe gestuurd met alle voorgaande informatie en alle foto’s van het meubel en het showmodel:
Op ma 10 jul. 2023 12:20 schreef Eduard van Uffelen <xxxxx.com>:
Beste Seats and Sofas medewerker,
Wij hebben een bankstel geleverd gekregen waar wij een klacht over hebben. Er is door ons via het formulier op de website een bericht gestuurd naar Seats en Sofas Klantenservice met de klacht en foto’s.
https://www.seatsandsofas.nl/klantenservice/contactformulier/
Wij hebben geen ontvangstmail of kopie van het bericht gekregen. Wel een antwoord met een no-reply en de verwijzing naar de winkel. Om die reden neem ik nu contact met u op.
Seats and Sofas bestelling 10626705
Bij benadering het bericht dat aan het hoofdkantoor is gestuurd:
Wij hebben op 24 juni een 4 en 3 zits bankstel Casanova gekocht waar we 5 maanden op hebben gewacht. Nadat we deze hebben opgehaald en thuis hebben geïnstalleerd bleek dat van het rechterdeel van de 4 zits, die uit 3 delen bestaat, de rug schuin afloopt. We hebben de delen goed aan elkaar geschakeld, de poten staan op de grond. We hebben de bank en de ondergrond gemeten en op de foto’s is goed te zien wat de verloop is. Hoe gaan we dit oplossen?
====== einde bericht Klantenservice ======
De Klantenservice refereert aan de inherentie in relatie met het showmodel en marges. Om dat te onderzoeken ben ik in de showroom gaan meten of dit het geval is en heb geconstateerd dat dezelfde bank op dezelfde plaats in de showroom keurig recht is. Omdat de Klantenservice mij verwijst naar uw filiaal wil ik graag van u weten of het product dat wij hebben afgenomen, en waar wij niet tevreden over zijn vervangen kan worden voor een goed product.
Ter illustratie en ondersteuning hebben wij in bijlage foto’s van zowel ons bankstel als het showroom model bijgesloten.
Graag verneem ik van u binnen 10 dagen.
Met vriendelijke groeten,
Eduard van Uffelen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxx Apeldoorn
06-xxxx
Dit alles om dat ene deel te kunnen vervangen voor een goede. Maar man man man, waar waren we aan begonnen. Na 10 dagen nog geen bericht. Het begon al langzaam duidelijk te worden hoe het zou lopen. Lees de Seats and Sofas reviews maar. Lief en aardig wanneer ze je geld aan kunnen pakken, ratten wanneer er iets mis is. En dan reageren met zo’n suffe reply ‘stuur je contactgegevens’.
We hebben zelf de moeite maar weer genomen om contact te leggen en bellen met Seats and Sofas Apeldoorn. De dame vond de e-mail en beloofde te overleggen en terug te bellen. Je raad het al. Dat gebeurde niet.
Wij sturen dan ook op 23 jul. 2023 20:17 het volgende bericht naar Seats and Sofas Apeldoorn.
Beste Seats and Sofas medewerker,
De termijn van 10 dagen is inmiddels verlopen. Zowel per e-mail als telefoon is er geen reactie gekomen. Ik heb afgelopen vrijdag daarom zelf gebeld en per telefoon een vrouwelijke medewerker gesproken van het filiaal in Apeldoorn. De medewerker liet weten de e-mail tijdens het gesprek gevonden te hebben en met de manager te bespreken. Zij beloofde dezelfde dag of een dag later te reageren. Dat is niet gebeurd.
Het lijkt er dan ook niet op dat de klacht in behandeling is of wordt genomen. Wij zullen dit voorval gaan voorleggen aan DAS rechtsbijstand.
Met vriendelijke groeten,
Mit Freundlichen grüß,
With the kindest regards,
Eduard van Uffelen
06-xxxxxxx
xxxxxxxx.com
Op 24 juli werden wij gebeld door Seats and Sofas Apeldoorn, dezelfde jongedame. Ze geeft aan het met het hoofdkantoor te hebben gesproken en dat het hoofdkantoor ons al van een antwoord heeft voorzien en Seats and Sofas Apeldoorn daar in mee gaat.
Aha dacht ik toen, verwijzen naar Seats and Sofas Apeldoorn en ons in kringetjes laten lopen. Het grote klant-ontmoedigen spelletje is begonnen!
Ik vraag haar wat er met marges wordt bedoeld maar zoals verwacht weet dit meisje niets zinnigs over de verdere verloop te melden. Behalve dat het bij de fabrikant niet te verhalen valt. Ik vertel haar dat zijzelf het met de fabrikant moeten regelen en ik het bankstel bij Seats and Sofas heb gekocht, niet bij de fabriek. Tot slot vertel ik nog verdere stappen te ondernemen.
Flauwe afwimpeltechniek, verwijzen naar de fabrikant en daarmee je verplichtingen proberen te ontwijken.
Er is daarop door ons met onze rechtsbijstandsverzekering van DAS contact gelegd. In de dagen die volgen sturen wij DAS aankoopnota’s, foto’s en de correspondentie. DAS legt daarop een dossier aan. Na een telefoongesprek en wat advies per e-mail hebben wij Seats and Sofas in gebreke gesteld. Dit is per e-mail, het Klantenservice contactformulier (28 augustus kopie per e-mail binnen gekregen) én aangetekend per post gedaan:
Seats and Sofas
T.a.v. de directie
Conradstraat 8, 3364AC Sliedrecht
Apeldoorn, 27-08-2023
Onderwerp: ingebrekestelling defect product
Beste heer, mevrouw,
Op 07-01-2023 kochten wij bij u het bankstel Casanova in een 3 en twee zits en hebben deze 24 juni 2023 opgehaald bij filiaal Apeldoorn, bestelling 10626705.
Helaas vertoont dit product een gebrek. Wij hebben dit via uw website gemeld. De klacht is dat één van de componenten een schuin aflopende rugleuning heeft.
Het antwoord van uw Klantenservice:
Geachte heer/mevrouw van Uffelen, We hebben uw service melding in goede orde ontvangen. Wat vervelend dat uw aangekochte meubel niet aan uw verwachtingen voldoet! We hebben de foto’s en de klacht beoordeeld en zijn tot de conclusie gekomen dat uw zitmeubel inherent is aan het showmodel. Dit houdt in dat uw model hetzelfde heeft als het showmodel. De mogelijke niet gelijk lopende lijnen hebben er mee te maken dat uw zitmeubel uit losse elementen bestaat, en dat sommige lijnen mogelijk niet overeen kunnen lopen. Dit valt binnen de marges en valt niet te claimen bij de leverancier.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, kunt u het filiaal Apeldoorn bereiken op 055-7500430. U kunt op deze e-mail helaas niet antwoorden. Wilt u naar aanleiding van deze e-mail contact opnemen, verwijzen wij u naar het filiaal van aankoop.
Meer informatie : www.seatsandsofas.nl
Met vriendelijke groet,
Seats and Sofas B.V.
Afdeling service
www.seatsandsofas.nl
Conradstraat 8, 3364AC Sliedrecht
Vervolgens hebben wij inderdaad per e-mail en telefonisch contact gezocht met het filiaal Apeldoorn. Ik heb vervolgens in het filiaal Apeldoorn foto’s gemaakt om te kunnen vergelijken en deze ook aan het filiaal Apeldoorn gestuurd. De mededeling dat ons bankstel inherent is aan het showmodel en binnen ‘de marges’ valt, evenals het verhaal over losse componenten, is zoals op de foto’s is te zien niet van toepassing. Van het showmodel is de achterleuning keurig recht / waterpas. Na een aantal keren per telefoon aandringen tot een antwoord werden wij teruggebeld door de jongedame van filiaal Apeldoorn. Ze gaf aan dat er met het hoofdkantoor is gesproken en het hoofdkantoor ons al van een antwoord had voorzien. Ik vraag haar wat er met marges wordt bedoeld maar zoals verwacht weet dit meisje niets zinnigs over de verdere verloop te melden behalve dat het bij de fabrikant niet te verhalen valt. Ik vertel haar dat Seats and Sofas het met de fabrikant moet regelen en ik het bankstel bij Seats and Sofas heb gekocht, niet bij de fabriek.
Laatste mogelijkheid voor reparatie of vervanging
Ik heb u op de hoogte gesteld van het defect en gevraagd om een reactie op de situatie. Seats and Sofas geeft aan niets te doen. Ik bied u een laatste mogelijkheid om de gebreken op te lossen. Ik verzoek u vriendelijk de Casanova, het linkerdeel van de driezits met armleuning, waarvan de achterleuning schuin afloopt, alsnog binnen twee weken na dagtekening van deze brief te repareren of te vervangen.
Eventuele vervolgstappen
Als ik binnen deze twee weken niets van u verneem, overweeg ik vervolgstappen. De kosten die hieraan verbonden zijn verhaal ik op u. Ik ga er voorzichtig van uit dat het niet zover hoeft te komen.
Verzending van deze brief
Ik wil er zeker van zijn dat u deze brief ontvangt. Daarom stuur ik u deze brief zowel per aangetekende post als per e-mail.
Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Eduard van Uffelen
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Op 4 september kregen wij per e-mail bericht van Seats and Sofas:
Geachte heer/mevrouw van Uffelen,
Wat vervelend dat uw aangekochte meubel niet aan uw verwachtingen voldoet! Hier voor allereerst onze welgemeende excuses. Uiteraard is het ons doel om ook u uiteindelijk tevreden te laten zijn met uw nieuwe zitmeubel.
Om dit te kunnen bewerkstelligen hebben wij met u afgesproken dat er een externe professionele meubelmaker bij u thuis zal komen om uw servicemelding te beoordelen en waar mogelijk te verhelpen. U zult binnen 10 werkdagen bericht ontvangen van dit externe meubelbedrijf op welke datum zij bij u langs komen. Mocht de monteur de klacht als ongegrond of inherent beoordelen, zullen de kosten van het huisbezoek a.d. €85,04 voor uw eigen rekening komen.
Voor ons is het belangrijk dat u tevreden bent. Daarom zullen wij er alles aan doen om u snel weer te laten genieten van uw zitmeubel.
Met vriendelijke groet,
U kunt op deze e-mail helaas niet antwoorden. Wilt u naar aanleiding van deze e-mail contact opnemen, verwijzen wij u naar het filiaal van aankoop.
Meer informatie : www.seatsandsofas.nl
Conradstraat 8, 3364AC Sliedrecht
Op 5 september volgde een telefoongesprek met Seats ans Sofas.Tijdens dit gesprek vertelde de mevrouw van de Klantenservice dat er een onafhankelijke meubelmaker zou komen kijken naar de bank. Ook vertelde ze dat de meubelmaker kwam kijken of de afwijking binnen de marges viel. Toen ik haar vroeg naar welke marges zei verwees, waar die zijn vastgelegd en welke dit zijn vertelde zij dat de marge 3% is. Natuurlijk dikke onzin, staat nergens, voorwaarden spreken er ook niet van en daar zijn wij bij de koop ook niet op gewezen. Overigens hebben wij die niet eens ontvangen.
Na dit gesprek hebben wij nog met DAS overlegd. Wij wilden niet dat ze de bank gaan herstellen en de stof oprekken o.i.d. Het product is niet recht en conform showmodel. Gewoon een rechte leveren, dan zetten ze deze maar in de showroom was ons idee. DAS adviseerde ons om het bezoek af te wachten. Daarna konden we dan bekijken of er verdere stappen nodig en/of mogelijk waren.
Prima, een goed idee. Op 7 september kregen wij een afspraakbevestiging voor een controle op 4 oktober, een maand later, door een onafhankelijke meubelmaker. De eerste afspraak met dit bedrijf, Holland Meubel Repair, kon helaas niet doorgaan wegens omstandigheden onzerzijds. De beste man kon daarop niet eerder dan 8 november.
Op 31 oktober vroegen wij per e-mail hoe laat Holland Meubel Repair zou komen en kregen wij het antwoord dat wij per sms het telefoonnummer van de monteur zouden ontvangen, zodat op de dag zelf, 8 november, wij konden bellen voor een tijdsindicatie.
Tot onze verbazing stond hij op 2 november op de stoep, een geluk dat ik thuis was. Aardige man die ook liet weten niets aan de bank te kunnen doen. Hij maakte foto’s en een rapport en vertrok weer.
De volgende dag, 3 oktober, vroegen wij Holland Meubel Repair naar een kopie van het rapport en kregen als antwoord dat wij dat aan hun opdrachtgever, Seats and Sofas, moesten vragen. Prima, de onafhankelijke meubelmaker heeft geconstateerd dat het inderdaad niet klopte en kon het niet herstellen. Nou, dat is dan de zoveelste keer. Wat nu?
Nu wordt het lachen (maar niet heus)!
Vrijdag 3 november ontvangen wij het volgende bericht van Seats and Sofas:
no-reply <no-reply@seatsandsofas.nl
Geachte heer/mevrouw van Uffelen,
We hebben uw service melding in goede orde ontvangen. Wat vervelend dat uw aangekochte meubel niet aan uw verwachtingen voldoet! Hier voor allereerst onze welgemeende excuses. Uiteraard is het ons doel om ook u uiteindelijk tevreden te laten zijn met uw nieuwe zitmeubel.
Wij willen u graag uitnodigen om uw meubel aan te leveren op onze service dag waar professionele meubelmakers uw meubel zullen beoordelen en indien mogelijk direct zullen herstellen. Graag verwachten wij u, de dag voorafgaand aan de service dag, met uw meubel in ons filiaal Apeldoorn op 07-11 tussen 09:30 uur en 18:00 uur.
Voor ons is het belangrijk dat u tevreden bent. Daarom zullen wij er alles aan doen om u snel weer te laten genieten van uw zitmeubel. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, kunt u contact opnemen met filiaal Apeldoorn te bereiken op 055-7500430.
Onze medewerkers aldaar, zullen u dan graag verder helpen. U kunt op deze e-mail helaas niet antwoorden.
Dat betekent dat ik vrij moet nemen, een aanhanger regelen, in de stromende regen (supernatte maand) het meubel moet komen brengen om een meubelmaker ernaar te laten kijken die net is geweest?
Weer een in mooie woorden verpakte ontmoedigingstechniek? Ik was hier ook al voor thuis gebleven. Kost me al genoeg zo, gaan ze dat ook betalen?
Ik ben maar even gaan bellen met Seats and Sofas Apeldoorn en heb gevraagd wat de bedoeling is. De dame aan de telefoon reageerde verbaasd en wist van niets. Wel vreemd, aangezien er steeds voor meer informatie wordt verwezen naar het filiaal. Heb ook verteld op 6 minuten fietsen van het filiaal te wonen en de meubelmaker altijd welkom is mocht dat nodig zijn. Ze zou het doorgeven en zorgen dat wij terug gebeld zouden worden.
Op 13 november overleg ik opnieuw met DAS, die ik steeds op de hoogte heb gehouden en mij steeds aanwijzingen heeft gegeven, dat ik nog niets van Seats and Sofas gehoord had. Terwijl was afgesproken dat het filiaal Seats ans Sofas Apeldoorn ons de week ervoor bellen over het vervolg.
Vanaf dat moment pakt DAS het over. Ook DAS ervaart, en weet uit ervaring, hoe lastig de communicatie verloopt met Seats and Sofas. Degene die DAS aan de telefoon kreeg op het filiaal verwees naar het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor is vervolgens telefonisch niet te bereiken. DAS geeft ze daarop schriftelijk twee weken de kans om een conform product te leveren. Doen ze dat niet dan is Seats and Sofas in verzuim en behoud DAS zich het recht voor om juridische stappen te ondernemen en stel DAS ze alvast aansprakelijk voor alle schade.
5 december ontvangen wij van DAS het volgende lachwekkende bericht die zij ontvangen hebben van Seats and Sofas:
Geachte mevrouw xxxx,,
Dank voor uw bericht, deze heb ik in goede orde mogen ontvangen. Allereerst onze welgemeende dat het zitmeubel van cliënt niet aan de verwachtingen voldoet en dat er tot heden nog geen gehoor is geweest van hoe nu verder. Ik heb gelijk de externe meubelmaker een mail gestuurd met de vraag contact op te nemen met cliënt voor het maken van een afspraak. Zij zullen het deel waarom het gaat ophalen en op het atelier herstellen. Het contact verloopt daarin tussen cliënt en meubelmaker. De meubelmaker die al eerder bij cliënt is geweest zal in contact treden om een afspraak in te plannen.
Het is daarnaast wel altijd handig om de gegevens te hebben van de meubelmaker. Het betreft Holland Meubel Repair, te bereiken op 010-4510157.
Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dit graag van u. Vooralsnog ga ik er vanuit u voldoende te hebben geïnformeerd.
Serieus? Hij was hier al geweest. Zijn rapport hebben wij nooit gezien maar het was naar onze mening duidelijk. Niet te fixen.
Op 14 december overleggen wij nog eens met DAS. De meubelmaker had bij het eerste bezoek aangegeven dat hij dit niet kon repareren en wij waren nu bang dat desondanks deze rapportage er nu een ander zou komen en ons bankstel zou worden vervormd. DAS adviseerde echter om mee te werken. Als naar aanleiding van dit bezoek de bank niet naar behoren zou zijn hersteld zouden ze ons verder helpen. Het zou zo kunnen zijn dat ook deze monteur tot de conclusie zou komen dat herstel niet mogelijk was en onze bank moet worden vervangen. Dit moesten we afwachten.
21 december ontvangen wij via DAS een uitleg waarom de bank niet gerepareerd kan worden en vraagt Seats and Sofas of wij eventueel bereid zijn om de bank in de huidige staat te behouden als daar tegenover een deel-teruggave van de aankoopsom staat.
Geld is nooit onze inzet geweest maar een mooie en fijne bank. We zijn verder tevreden behalve dat ene schuin aflopende deel. Dus nee. En om heel eerlijk te zijn heeft de moedwillige, stroperige en frustrerende communicatie er ook toe aangezet niets meer met dit bedrijf te willen.
22 december stuurt DAS een bericht naar Seats and Sofas met de mededeling op 30 november 2023 een ingebrekestelling te hebben gestuurd omdat wij u een bank hebben gekocht die non-conform was, Seats and Sofas het gebrek erkent en dat dit niet kan worden opgelost.DAS gaat over tot ontbinding van de overeenkomst en geeft aan dat ze de bank komen ophalen en wij recht hebben op terugbetaling van de aankoopsom.
Er gaat wat tijd verloren aan de feestdagen en op 22 januari. een maand later, komt er een reactie
…… Seats and Sofas betreurd het dat cliënten liever een ontbinding doorvoeren maar zullen hiermee instemmen. Helaas gaan wij niet mee in de procedure die u hierbij stelt. Seats and Sofas zal akkoord gaan met de ontbinding op voorwaarde dat wij onze eigen procedure aanhouden. Wij zullen eerst onze producten terug moeten hebben voordat wij de aankoopsom van €xxxx,xx terug betalen. Wij zullen de externe transporteur een opdracht versturen om de bank op te laten halen bij cliënt.
Wanneer de bank terug is in ons filiaal Apeldoorn, zullen wij de ontbinding doorvoeren en binnen 14 dagen het bedrag terug storten. Helaas doen wij niet aan tussenrekeningen en verzoeken wij u vriendelijk om het rekeningnummer van cliënt door te geven. Wij zullen het bedrag rechtstreeks overmaken naar de rechtmatige eigenaar. Wanneer de bank is opgehaald bij cliënten kan u mij een mail sturen, ik zal dit dan verfifiëren en de ontbinding doorvoeren.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd. Ik wil u daarnaast vriendelijk verzoeken om alleen met mij rechtstreeks contact te hebben, het bevreemd mij dan ook dat u ineens de winkel hierover weer gaat contacteren, terwijl wij al rechtstreeks contact hadden.
Op 24 januari stuurt DAS een bericht aan Seats and Sofas dat wij er mee akkoord gaan dat men de bank komt ophalen en wij daarna het gehele bedrag binnen 14 dagen uitbetaald krijgen.
Licht aan het eind van de tunnel! Liever een fijne bank gehad en niet dit geneuzel maar goed, dan ben je ook klaar. Dachten we. Maar er komt nog een vieze steek na, iets dat echt laat zien hoe dit serpent kronkelt! En hoe giftig dit bedrijf is!
Op 3 februari wordt de bank opgehaald door een expediteur die op internet niet is te vinden en niet lijkt te bestaan, met de naam SEP Koeriers. We hebben een dag van tevoren de banken per deel los gemaakt en gereinigd. Ze zien er nog uit als nieuw. Ook hebben we er foto’s van gemaakt op het moment van ophalen en de manier van vervoer achterin de bakwagen. De verhuizers zijn nette beleefde jongens die kalm en netjes alles naar buiten dragen.
Op 9 februari wordt ik gebeld voor mijn bankrekeningnummer. Deze heeft DAS im het eerdere bericht ook doorgegeven maar natuurlijk geef ik het graag nog eens door.
Op 15 februari ontvangen wij deze vreemde e-mail:
Geachte De heer E.G van Uffelen,
Hierbij bevestigen wij dat uw verzoek tot (deel-)annuleren van koopovereenkomst 10626705 in goede orde is ontvangen. Seats and Sofas streeft ernaar om alle koopovereenkomsten zo goed mogelijk af te handelen. Daarom betreuren wij uw verzoek tot annuleren. Onze afdeling After Sales zal uw verzoek tot (deel-)annuleren zo zorgvuldig mogelijk behandelen. Hierbij is het mogelijk dat een van onze medewerkers met u contact opneemt voor aanvullende informatie.
U zult zo spoedig mogelijk een reactie kunnen verwachten waarin wij u informeren over het verdere verloop van de procedure.
Met vriendelijke groeten,
Afdeling After Sales
Seats and Sofas
en even later deze:
Geachte De heer E.G van Uffelen,
Hierbij bevestigen wij dat uw verzoek tot (deel-)annuleren is goedgekeurd en zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld. Wij hopen u in de toekomst weer als klant te mogen verwelkomen.
Met vriendelijke groeten,
Afdeling After Sales
Seats and Sofas
Wij dachten, mooi. Er komt schot in de zaak. Maar nu komt het! Ze moesten toch nog natrappen!
Hier de e-mail die aan DAS werd gestuurd:
Geachte mevrouw xxxxxx,
Wij hebben het zitmeubel terug ontvangen van uw cliënten. Wij hebben het zitmeubel uit de transport verpakking gehaald en zijn ontzettend geschrokken van de status van het zitmeubel. Cliënten hebben 3 honden die op de bank hebben ‘geleefd’, het zitmeubel stinkt ontzettend naar hond en is voor ons niet meer bruikbaar. Wij zullen en mogen hiervoor een afschrijving berekenen. U heeft mij verteld dat de bank gebreken heeft maar heeft hierbij niet vermeld dat er huisdieren aanwezig zijn en wat de status is van de bank. Seats and Sofas zal een afschrijving van 16,68% inhouden van de aankoopsom en een bedrag van €2916,20. Cliënten kunnen dit bedrag binnen 14 dagen na verzending van deze mail verwachten.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, ga ik over tot sluiting van dit dossier.
Met vriendelijke groet | Mit freundlichen grüßen | Best regards,
Service NL
Let op: op de foto’s in de vrachtwagen is te zien dat er geen transportverpakking is gebruikt. Wij hebben twee honden en geen drie dus waar ze hun informatie vandaan halen, geen idee. Onze honden mogen en komen nooit op de bank, die hebben zelf een mand en de dag voor het ophalen zijn alle bankdelen los gekoppeld en nat gereinigd. De banken stonden erbij als nieuw, zie de foto’s. En als ze direct de eerste week hadden gereageerd en het bankdeel vervangen was er niets aan de hand geweest. Maar eerst de boel vertragen en dan hiermee komen? Ons uitmaken voor viespeuken? Bij Seats and Sofas zijn het viespeuken!
EERST DE BOEL FRUSTREREN, ONS UITMAKEN VOOR VIESPEUKEN EN DAN OOK NOG €583,80 VAN ONS STELEN !!
DAS overlegd met ons en stuurt Seats and Sofas het volgende bericht:
Geachte mevrouw xxxxx,,
Naar aanleiding van uw bericht d.d. 15 februari jl. bericht ik u als volgt.
U beweert dat cliënt de bank dermate heeft gebruikt dat u daarom een deel van de terugbetaling mag inhouden. Op de foto`s in de bijlage kunt u zien dat de bank in goede staat is teruggeleverd. Bovendien is uw bewering onjuist. Behalve dat uw bewering feitelijk onjuist is, is deze ook juridisch onjuist. Zodra een overeenkomst rechtmatig is ontbonden, is het risico van eventuele afschrijving, iets wat cliënt nadrukkelijk betwist, voor de verkoper. Zie artikel 7:10 lid 3 BW.
Een afschrijving van 16,68% inhouden is dus onrechtmatig. Derhalve sommeer ik u binnen 14 dagen de rest van de aankoopsom ad. €583,80 over te maken op het bankrekeningnummer van cliënt.
Een afschrift van deze betaling zie ik eveneens graag, binnen veertien dagen, tegemoet.
HET WORDT NOG GEKKER! SEATS AND SOFAS LAAT HAAR WARE AARD ZIEN.
Geachte mevrouw xxxxxx.,
Dank voor uw bericht. Uit uw antwoord blijkt dat u niet de moeite heeft genomen om de inhoud van mijn mail door te nemen. Het gaat er hier niet om dat de bank zonder schade is terug gekomen, ik heb ook nooit geattendeerd op een bank niet met schade is terug gekomen. De bank is terug gekomen in een goede staat alleen hebben cliënt 3 grote honden die op de bank hebben ‘geleefd’ waardoor het zitmeubel een ontzettend onaangename geur afgeeft. Wij kunnen het product hierom niet meer verkopen, er is geen consument die dit zitmeubel wil kopen laat staan dat wij dit niet in onze showroom kunnen zetten wegens de geur. Cliënten hadden op z’n minst de moeite kunnen nemen om het zitmeubel te reinigen en schoon te maken, dan was de situatie anders geweest.
Cliënt heeft ook al erkent aan onze winkel medewerkster dat er sprake is van 3 grote honden op het zitmeubel. Wij zullen het ingehouden bedrag niet terug storten, juridisch en feitelijk gezien staan wij hierin in ons recht.
Wij hebben nooit iets erkend of iemand gesproken over onze (twee middelgrote) honden. Dit is zo’n typisch maniertje die SEATS and SCHOFTEN bij iedereen toepassen om de schade voor zichzelf zo minimaal mogelijk te maken over de rug van hun klanten!
ZE MAKEN HUN KLANTEN OOK NOG UIT VOOR LEUGENAAR!
Zoals ook in reviews is te lezen, ze verkopen gladjes en graag en zijn je beste vriend totdat er iets aan de hand is. Dan bestelen ze je met hetzelfde gemak.
U BENT GEWAARSCHUWD!
Onze dank gaat uit naar DAS rechtsbijstand die ons prima en duidelijk begeleid en geholpen heeft. Je komt er pas achter hoe waardevol ze zijn wanneer je ze nodig hebt!
Eduard en Natasja van Uffelen
Apeldoorn
Recente reacties